Sabtu, 2 Januari 2016

Kota Larangan 10 : Jantung Dalam Gengaman


    BAB 10 : Jantung Dalam Gengaman


“Kau harus kembali kepadaku Hei Long, perjanjian darah ini telah lama berlaku.”

"Tidak! Aku tidak mahu lagi memenuhi permintaan mu. Jiwaku tidak akan tenteram dengan apa yang aku lakukan. Pembunuhan tempoh hari masih lagi menghantui fikiranku." Hei Long meningkah dengan keras desakkan itu.

"Ha ha ha...Bodoh! Apakah kau sudah melupai kekuatan yang kau miliki Hei Long. Kekuatan itu adalah kurnianku. Kau akan aku jadikan yang terhebat di antara yang hebat," Makhluk berjubah hitam masih tegar memujuk Hei Long.

“Tidak! Aku tidak mahu lagi, aku ingin menjadi diriku yang sebenarnya." Hei Long bernada merayu.

"Kau akan sengsara Hei Long",Sepantas itu makhluk berjubah hitam menusuk kukunya yang panjang ke dada Hei Long lalu merentap jantungnya. Kelihtaan jantung Hei Long masih berdegup kencang dalam genggaman makhluk berjubah tersebut.

"Arrgggghhh!"..


Hei Long terjaga matanya membesar nafasnya tercungap-cungap. Sebentar tadi dia kembali tewas dan telah mati dictangan makhluk berjubah hitam. Matanya kini liar memandang kawasan sekitar otaknya terbejat, ketika dia hendak bangun pembantu tabib menghalangnya, ketika ini Hei Long bertindak agresif meronta-ronta dan telah mencederakan pembantu tabib. Akhirnya mereka terpaksa beramai-ramai memegangnya dan mengikatnya. Mahu tidak mahu tabib terpaksa menggunakan sejenis herba yang boleh menyebabkan pesakit tertidur.



gambar sekadar hiasan

2 ulasan:

  1. Baru jumpa novel ni dalam Apps Ilham Karangkraf.. Dan sekelip mata terjatuh cinta dengan Cerita ini. Harap kerap dapat membaca sambungan cerita ni. Good Job Penulis.

    BalasPadam
  2. Insya Allah akan saya usahakan Blue Sea Baroness

    BalasPadam